
Učinkovite strategije za podporo in uspeh v učnem okolju
Vodič za učitelje: ADHD
ISBN 9789610211501
Cena: 17,95 EUR
Hiperaktiven otrok kaže težavno vedenje, toda NI težaven otrok.
Hiter vodič za učitelje v osnovni šoli (pa tudi starše in vse, ki se ukvarjajo z otrokom z ADHD) je namenjen čim bolj učinkovitemu soočanju s težavnimi vedenji, ki so značilna za motnjo pomanjkanja pozornosti/hiperaktivnost. To ni čudežni recept, ki bo motnjo odpravil čez noč. Kdor obljublja kaj takšnega, ne ve kaj govori ali pa preprosto zavaja. Je pa učinkovita pomoč predvsem učiteljici/učitelju v razredu, saj se lahko ob doslednem in vztrajnem upoštevanju nasvetov, predvsem pa s timskim delom z vsemi, ki so redno v stiku z otrokom, njegovo vedenje zelo izboljša. Knjigo je napisala italijanska nevrologinja in pedopsihiatrinja Donatella Arcangeli, ki se že dvajset let ukvarja z otroki z motnjami ADHD, motnjami avtističnega spektra in z duševnim zdravjem otrok nasploh. Ta priročnik ni namenjen poglobljenemu spoznavanju motnje ADHD, pač pa ponuja kratke in jedrnate razlage 15 vedenj, ki so značilna zanjo. V uvodu boste najprej spoznali, kaj ta motnja je, kako jo prepoznamo in katere so njene značilnosti. Zatem je predstavljena struktura knjige – v vsakem od 15 poglavij najprej razloži, zakaj se otrok tako vede (npr. vstaja in kroži po razredu). Nato sledijo kratka navodila, kaj narediti (npr. Ustvarite kotiček za umirjanje…) in česa ne narediti (npr. Ne zahtevajte, naj bo pri miru), zatem pa analiza težavnega vedenja, v kateri spoznamo, zakaj prihaja do konkretnega vedenja. Analizi vedenja sledi razdelek kako posredovati. Tu so najprej predstavljena pravila, ki jih postavite otroku, zatem sledijo navodila za strukturiranje učne ure oziroma dela z otrokom, navodila za spremljanje vednja in predlogi za podkrepitev. Pomemben del je tudi vzgojni dogovor s starši, saj je usklajeno delovanje vseh pomembnih odraslih bistveno za uspešno delo z otrokom. Na koncu poglavja pa sledi še nasvet strokovnjaka.
V priročniku boste našli tudi več tabel, ki so namenjene opazovanju in spremljanju, informativni vprašalnik, predloga pogodbe s starši in vzgojnih nagrad ter seveda seznam literature za poglobitev znanja o motnji ADHD.
Menimo, da je priročnik enostaven, a učinkovit pripomoček za delo v razredu za vse, ki delate z učenci s to vedenjsko motnjo, zato vas vabimo, da si ga kupite in ga imate ves čas pri sebi kot pravi vodič v konkretnih situacijah v razredu.
Vodič za učitelje: Avtizem
Hiter vodič za učitelje v osnovni šoli (pa tudi starše in vse, ki se ukvarjajo z otrokom z avtizmom) je namenjen čim bolj učinkovitemu soočanju s težavnimi vedenji, ki so značilna za motnjo avtističnega spektra. To je motnja, ki se je žal ne da odpraviti, saj z njo ljudje živijo vse življenje. Vendar se z doslednim upoštevanjem nasvetov, ki jih prinaša ta priročnik, lahko vedenje otroka z avtizmom zelo izboljša. Način dela, ki ga priročnik predlaga, pa pozitivno vpliva tudi na ostale otroke v razredu. Pri tem je bistveno, da je delovanje učiteljice/učitelja usklajeno tudi z drugimi učitelji, strokovnjaki in predvsem s starši, zato je ta priročnik dobrodošla pomoč tudi za njih.
Knjigo je napisal profesor specialne pedagogike in didaktike za motnje v razvoju Marco Pontis, ki deluje na univerzi v Bolzanu. Že skoraj dvajset let se ukvarja z motnjami avtističnega spektra, od leta 2010 pa tudi z izobraževanjem učiteljev na temo inkluzivne didaktike za učence s posebnimi učnimi potrebami.
Ta priročnik ni namenjen poglobljenemu spoznavanju avtizma – za to boste v sezamu literature našli veliko predlogov – pač pa ponuja kratka in jasna navodila za delo z otrokom z avtizmom. V uvodu boste najprej spoznali, kaj ta motnja je in kakšne so njene značilnosti in simptomi. Nato je predstavljena struktura knjige – razdeljena je na tri širša poglavja: Družbena interakcija, Komunikacija ter Vedenja, interesi, dejavnosti, v katerih spoznamo 15 vedenj, značilnih za to motnjo. Za vsako od vedenj najprej izvemo vzrok – Zakaj to počne, nato v nekaj alinejah sledijo kratka navodila – Kaj narediti in Česa ne narediti. Sledi razdelek Kaj imeti v mislih, ki nam ponudi širšo razlago vedenja in predloge za razmislek ter ravnanje. Sledijo navodila Kako posredovati, ki nam predstavijo konkretne predloge za delo z otrokom (in sošolci). Vzgojni dogovor opozarja na pomen skupnega dela s starši, saj le usklajeno delo z njimi prinaša dobre rezultate. Sledi predlog za Strukturiranje dejavnosti in tudi učnega okolja, za tem pa še Nasvet strokovnjaka, ki vas opozori na še posebej pomembne aspekte dela z otrokom z avtizmom. Tema se zaključi z razdelkom Poglobitev, kjer dobimo še dodatna konkretna pojasnila in predloge za delo.
Menimo, da je priročnik enostaven, a učinkovit pripomoček za delo v razredu za vse, ki delate z učenci s to vedenjsko motnjo, zato vas vabimo, da si ga kupite in ga imate ves čas pri sebi kot pravi vodič v konkretnih situacijah v razredu.

ISBN 9789610211501
Cena: 19,95 EUR
Vsak otrok z avtizmom je svet zase, ki ga je treba raziskati.
VAS ZANIMA VEČ?
Za ogled gradiv in informacije nas pokličite po telefonu na številko 01/30 69 825 ali nam pišite na e-naslov promocije@dzs.si.